چشم سهامداران به دست حقوقیها
تحلیل بورس
تحلیل بورس ایران

همچنین در این روز پتروشیمی خارک با 48 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل گروه مپنا با 106 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 14 واحد افت به رقم 830 واحد رسید.

در این شرایط امروز پتروشیمی زاگرس با 0.53 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل پتروشیمی مارون با 5 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 3349 میلیارد ریال رسید.

بنظر می رسد روند نزولی شاخص بورس تداوم یافته همانطور که مشخص است نمادهای مپنا، پالایش نفت بندرعباس و فولاد مبارکه بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص طی روز جاری داشتند. در مجموع گروه های پتروشیمی پالایشی به همراه بانکی ها و فلزات اساسی دست در دست هم داده اند تا طی روزهای اخیر که اخبار نسبتاً خوبی از مذاکرات هسته ای بگوش می رسد شاخص روند نزولی داشته باشد.

به گزارش بورس نیوز، بجز مواردی که در روزهای گذشته به آن اشاره کردیم که شامل مسایل مربوط به بودجه می شد بنظر می رسد برآورده نشدن انتظارات فعالان بازار سرمایه از گزارش های عملکرد 9 ماهه شرکت ها که تاکنون منتشر شده یکی دیگر از دلایل تداوم جو منفی در بورس باشد. البته باید گفت در گزارش ها معضل حادی دیده نمی شود اما به نظر می رسد فعالان بازار سرمایه انتظار تعدیل سود و پوشش بیشتری داشتند. البته در این بین هستند گروه هایی که گزارش های عملکرد آنها بسیار خوب ارزیابی می شوند که از آن جمله می توان به گروه سیمانی و دارویی اشاره داشت.

حضور کمرنگ حقوقی ها در قامت خریدار طی روزهای اخیر به خوبی در معاملات بورس محسوس است. بنظر می رسد تا مشخص نشدن نتیجه برخی از ابهامات به خصوص ابهامات بودجه سال آتی کشور حقوقی ها بورس ترجیح می دهند بیشتر تماشاچی باشند. البته آمار و ارقام نشان می دهند حقوقی ها در روزهای اخیر بیشتر فروشنده هستند و نگاه سهامداران فعلاً به دست حقوقی هاست.

به نظر می رسد ریسک بازار در حال افزایش است بجز مواردی که به آن اشاره شد برخی تصمیم گیری ها عجولانه مسئولان و کمیته های مجلس در بررسی بودجه نیز باعث شده سرمایه گذاران انگیزه خود را از دست بدهند. توقف بی مورد در اوراق تسه و عرضه های بی محابای سازمان خصوصی سازی نیز مزید بر علت شده است.

طبیعی است که در این شرایط صحنه گردانی بورس به دست سفته بازان افتد که تحرکات در برخی از نمادها از این منظر جالب توجه می باشد که بر همگان روشن است.

در خصوص گروه ساختمانی هم بنظر می رسد عدم ابلاغ مصوبه جدید تسهیلات مسکن باعث ایجاد تردید در عملی شدن این مصوبه در فضای عمومی جامعه شده است که تأثیر آن نیز در معاملات بورس دیده می شود. البته خبرگزاری فارس در خبری که پس از ساعت کاری بورس آن را منتشر ساخت از قول رئیس مرکز برنامه ریزی بانک مسکن از ابلاغ این مصوبه و اجرایی شدن آن از فردا در شعب این بانک خبر داد

در پایان گفتنی است حجم معاملات بورس همچنان در سطح روزهای گذشته قرار دارد در معاملات روزجاری بیش از 590 میلیون در بورس و 101 میلیون سهم نیز در فرابورس مورد معامله قرار گرفت. که نماد های بانک صادرات و سایپا به همراه پالایش نفت اصفهان بیشترین حجم معاملاتی را داشتند. نگاهی به آرایش پایانی بازار نیز حاکی از عدم بروز مشکلی حاد است به عبارت دیگر هیچ صنعت و یا نمادی با شرایط غیر عادی در صف فروش یا خرید مواجه نیستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:بورس,سهام,صنعت خودرو,تحلیل,آمار روزانه,
ارسال توسط هادی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 171
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 173
بازدید ماه : 724
بازدید کل : 11610
تعداد مطالب : 304
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1