گزارش بازار امروز سهام
تحلیل بورس
تحلیل بورس ایران

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 92.10.15 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 458 واحد افزایش به رقم 67441 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 931 واحد افزایش عدد 167002 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 573 واحد رشد به رقم 89500 واحد رسيد.
همچنین در این روز مخابرات ایران با 111 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل پالایش نفت بندرعباس با 57 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.
شاخص فرابورس نیز با 12 واحد افت به رقم 866 واحد رسید.
در این شرایط امروز بانک گردشگری با 0.46 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل  پتروشیمی مارون با 3 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.
گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 4525 میلیارد ریال رسید.
شاخص بورس طبق انتظاری که از روز گذشته می  رفت د ر معاملات ا مروز توانست خود  را وارد مدار 89 هزار  واحدی نماید و با توجه به تأثیر مثبت سهام شرکت های گروه پتروشیمی، فولاد مبارکه و مخابرات موفق به طی کردن نیمی از راه مدار 89 هزار واحدی گردد.
بنابر گزارش بورس نیوز فارغ از اخبار و اتفاقات امروز بازار سرمایه اهالی تالار به یک موضوع مهم و قابل تأملی طی روزهای اخیر در بورس دست یافته اند. به گفته این افراد به نظر می رسد با توجه به شرایط ابهام آلود گزارشات 9 ماهه و نیز غبار شکل گرفته در فضای بورس متأثر از اخبار داخلی و خارجی، سرمایه گذاران به صورتی خود جوش اقدام به اجرای طرح زوج و فرد در بازار سرمایه نموده اند. چراکه هم اکنون آنقدر شاهد نوسانات شدید در سهام شرکت ها و گروه های مختلف بورسی هستیم که روند حرکتی مثبت یا منفی گروه های مختلف تنها یک روز دوام داشته و طی معاملات روز بعد کاملاً متفاوت می باشد. به عنوان مثال در شرایطی که روز گذشته شاهد عدم اقبال به سهام شرکت های دارویی و یا خودرویی بودیم به یکباره با آغاز معاملات روز جاری اغلب سهام شرکت های فعال در این دو گروه با حجم بالای معاملات و صف خرید مواجه شدند.
از سویی دیگر در گروه پتروشیمی بورس در حالیکه روز گذشته شاهد حرکت دسته جمعی نمادهای فعال این گروه بودیم که طی روز جاری اکثر نمادهای این گروه به جز برخی بزرگان همچون پارسان، فارس و تاپیکو با روندی نزولی همراه شدند.

اهالی تالار بر این باورند که به علت عدم شفافیت وضعیت فعلی اغلب شرکت های بورسی و نیز ابهام در چگونگی وضعیت گزارشات 9 ماهه شرکت ها فعالان بازار سرمایه هنوز به یک تصمیم قطعی در خصوص ماندگاری در یک صنعت خاص و آینده دار نرسیده اند و این موضوع تبدیل به نوسانات کوتاه مدت و مقطعی سرمایه گذاران به جهت جلوگیری از خواب سرمایه و استفاده از فرصت های موجود کرده است.
براین اساس طی معاملات روز جاری در گروه پالایشی بورس نماد "شبندر" که تا روز گذشته در صف بیشترین تأثیرگذاران مثبت بر شاخص کل بود طی روز جاری بالاترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشت. همچنین در این گروه به جز سهام شرکت نفت بهران شاهد روندی منفی و افت قیمت بودیم. اهالی تالار معتقدند در صورتی که طی معاملات روز آتی خریداری برای بلوک 50 درصدی "شاوان" وارد میدان رقابت نشود سهام شرکت های این گروه با چالش جدیدی مواجه خواهند شد البته برخی اخبار رسیده از دو شرکت نفت بهران و نفت پارس حکایت از تغییر روند این دو شرکت از نزولی به صعودی در آینده ای نزدیک دارد چراکه گفته می شود افزایش سرمایه 100 درصدی "شبهرن" و تعدیل سود "شنفت" از محل بازگشت برخی مطالبات دولتی عامل رشد قیمت سهام این دو شرکت خواهد بود.
ام در گروه خودرویی بورس امروز شاهد رشد قابل توجه حجم معاملات در اکثر نمادهای این گروه خصوصاً ایران خودرو بودیم. اهالی تالار معتقدند ایران خودرو طی معاملات روز جاری توانست وارد فاز جدیدی از روند قیمتی خود شود که احتمال تداوم آن را از نگاه چارتیست های بورس تقویت می کند.
همچنین برخی شنیده ها از گروه خودروسازی سایپا نیز حکایت از آن دارد که این شرکت نیر به منظور جلب نظر فعالان بازرا سرمایه و جبران عقب ماندگی قیمت سهام قصد دارد تا در روزهای آتی خبری تأثیرگذار بر قیمت سهام را روانه بازار سرمایه نماید.
در گروه شرکت های برقی نیز امروز شاهد رشد قابل قبول قیمت سهام اغلب نمادهای فعال این گروه بودیم، ایران ترانسفو در معاملات روز جاری حجم معاملات بالایی را تجربه کرد که این حجم در ادامه روند عرضه های اخیر سهام این شرکت بود.
اهالی تالار معتقدند بزودی علت این معاملات پرحجم در قیمت سهام نمایان خواهد شد.
کنتورسازی ایران نیز که روز گذشته روندی نزولی داشت طی معاملات روز جاری اندکی رشد قیمت را تجربه کرد. اهالی تالار همچنان منتظر تحقق وعده های مدیر عامل این شرکت که بارها در مصاحبه با رسانه های مختلف توسط وی عنوان شده نشسته اند.
شاید آخرین زمان برای اثبات شایعه نبودن گفته های مدیر عامل این شرکت گزارش 9 ماهه کنتورسازی باشد.
در پایان به نظر می رسد طی هفته جاری شاهد رکوردهای دیگری از شاخص کل باشیم البته اگر طرح زوج و فرد برای شاخص بورس اجرایی نشود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 15 دی 1392برچسب:بورس,سهام,صنعت خودرو,تحلیل,آمار روزانه,
ارسال توسط هادی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 186
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 188
بازدید ماه : 739
بازدید کل : 11625
تعداد مطالب : 304
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1