تحلیل بورس
تحلیل بورس ایران
ادامه نوسانات مثبت روز گذشته اونس جهاني در محدوده 1330 دلاري و رشد بهاي دلار در بازار آ‍زاد باعث شد تا سكه امامي تا نزديكي يك ميليون تومان پيشروي كند.

به گزارش بورس نيوز، علي رغم روندبا ثبات چند ماه گذشته بازار ارز، در آستانه تعطيلات سال نو با افزايش تقاضا از سوي مسافران نوروزي شاهد رشد قيمت دلار و حضور دلالان در اين بازار هستيم.

به نظر مي رسد خريد دلار براي سفرهای خارجی از آغاز اسفند ماه شروع شده وتا پايان سال روند تقاضا منجر به ادامه رشد قيمت دلار خواهد شد. کاهش فاصله ميان ارز مبادله اي و آزاد و البته شرايطی كه بانك مركزي تعيين كرده باعث فشار تقاضا در بازار آزاد شده است به طوري كه روز گذشته دلار رشد قيمت 40 توماني را تجربه كرد و وارد كانال سه هزار توماني شد.

كارشناسان پيش بيني مي كند روند صعود قيمت دلار طي روزهاي آتي نيز ادامه يابد. در اين ميان اظهارات مقامات اقتصادي كشور مبني بر اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها و تصويب نهايي افزايش نرخ خوراك پتروشیمی و سيگنال هايی از رشد احتمالي ارز در سال آينده از جمله ديگر عوامل افزایش قيمت دلار بود بدين ترتيب با دلار 3020 توماني و حفظ محدوده 1339 توماني اونس، سكه امامي دیروز با رشد قيمت 9 هزار توماني با قيمت 975 هزار تومان خريد و فروش مي شد.

در این میان بازار آتی حال و هوای تازه به خود گرفته به طوری که سررسيدهاي بازار آتي طي روزهای گذشته شاهد حضور فعالان بازار و ثبت نوسانات مثبت هستند. طبق پيش بيني ها اين بازار ظرفيت جهش قيمت ها با رسيدن محرك مثبت از بازار ارز و اونس را دارد.ادامه اميدواري ها به چشم انداز مثبت طلاي جهاني و رشد دلار در بازار داخلي مي تواند بر جذابيت اين بازار بيافزايد. روز گذشته پيش بيني معامله گران از قيمت سكه تحويل شهريور ماه به يك ميليون و 140 هزار تومان رسيد.

روز گذشته معامله گران بازارهاي جهاني در انتظار انتشار آمار اقتصادي از امريكا با احتياط عمل كردند به طوري كه طي ساعات معاملاتي اونس طلا در محدوده 1334 و 1337 دلار نوسان مي كرد.

مدتی است نگراني از وضعيت سياسي در اوكراين و تايلند و وضعيت مبهم روند بهبود اقتصادي امريكا و چين معامله گران را به سوي بازار فلزات بازگردانده است. با اين حال برخي ديگر از کارشناسان معتقدند به هر حال وضعيت اقتصاد جهاني در حال بهبود است و روند صعودي طلا پایدار نیست.

در ادامه اما آمار اقتصادي نه چندان مثبت منتشر شده از بازار مسكن امريكا باعث تضعيف دلار شد تا روند روبه رشد اونس جهاني مقاومت 1438 دلاري را نيز پشت سر بگذارد.

همچنین دیروز بهای نفت خام برنت همزمان با کاهش موج سرما در امریکا و پیش بینی ها از مازاد ذخایر نفتی این کشور با کاهش 22سنتی مواجه شد. این میان اما ادامه درگیری ها در لیبی و سودان مانع افت قیمت نفت شد. روز گذشته نفت برنت در محدوده 110 دلار و 31 سنتی در هر بشکه معامله می شد.

در پایان گفتنی است اونس جهانی طلا با افزایش ابهام ها در مورد بهبود وضعیت اقتصاد جهانی در محدوده 1340 دلار و 44 سنتی نوسان می کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 7 اسفند 1392برچسب:,
ارسال توسط هادی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 195
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 197
بازدید ماه : 748
بازدید کل : 11634
تعداد مطالب : 304
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1