افزایش سرمایه 300 درصدی "شپاکسا"
تحلیل بورس
تحلیل بورس ایران
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پاکسان رأس ساعت 9:00 صبح روز چهارشنبه مورخ 92.11.30 درمحل سالن آمفی تئاتر هتل آکادمی فوتبال با حضور بیش از 78 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای فروزش به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان مقیم زاده و نصیریان و به دبیری آقای بالا زاده تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای بالازاده و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی1392.09.30

2- تقسیم 3500 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی آزموده کاران به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

5- افزایش سرمایه 300 درصدی از محل سود انباشته و آورده نقدی

اعضاء هیأت مدیره

 

پيام هيات مديره

1- مرور كلي بر وضعيت و تحولات اين صنعت در سال مالي مورد گزارش

افزايش نرخ برابري ارز با ريال در سال مالي مورد گزارش نيز همچنان به عنوان يكي از چالش برانگيزترين دغدغه هاي مديران شركت عرض اندام نمود. اين عامل موجب افزايش قيمت مواد اوليه و لاجرم افزايش بهاي فروش محصولات شركت در چند نوبت شد. اما اين افزايش برخي اثرات مثبت را نيز به همراه داشت كه از آن جمله مي توان به افزايش چشمگير قيمت تمام شدة محصولات وارداتي و درنتيجه كاهش قدرت رقابتي اين محصولات در مقايسه با محصولات توليد داخل اشاره نمود.

در اين بين وجود پاره اي مشكلات در تخصيص ارز مبادلاتي به توليد كنندگان داخلي از يك سو و مشكلات واردات مواد اوليه ناشي از تحريم هاي بين المللي از سوي ديگر، منجر به كمرنگ شدن حضور برخي رقباي داخلي شركت شد. اين موضوع همراه با كاهش قدرت رقابت پذيري محصولات وارداتي، منجر به افزايش نسبي فروش و سود شركت در مقايسه با سال هاي گذشته شده است.

همچنين با برنامه ريزيهاي بعمل آمده و تنوع در محصولات شركت، خوشبختانه علاوه بر حفظ و افزايش سهم بازار، نسبت به ايفاي تعهد خود به سهامداران محترم نيز موفق شديم.

2- مرور كلي بر جايگاه شركت در صنعت و وضعيت رقابتي آن در سال مالي مورد گزارش

با وجود تمامي محدوديتهاي فوق الاشاره و تحمل نوسانات نرخ ارز، محدوديت جذب ارز اطاق مبادلات ارزي، تحميل هزينه سنگين تسعير ارز ناشي از تغيير نرخ ارز به شركت، خوشبختانه با برنامه ريزي بعمل آمده توسط هيات مديره و تلاش و كوشش شبانه روزي كليه مديران، روسا، كارشناسان و كاركنان شركت ، سهم بازار محصولات حفظ و در برخي موارد افزايش يافته و روند سودآوري نيز تداوم يافت.

3- بيان استراتژي شركت

طي سال مالي گزارش مهم ترين استراتژي شركت كاهش لطمات ناشي از تهديدهاي محيطي به حداقل ممكن و حتي المقدور تبديل اين تهديدها به فرصت و بهره گيري از فرصت هاي بازار بوده است و تا حد قابل قبولي در اين زمينه موفق عمل نموده است.

4- مرور كلي بر عملكرد شركت وميزان دستيابي به اهداف تعيين شده و دستاوردهاي مهم در سال مالي مورد گزارش

و 1 درصد بيشتر از پيش بيني بصورت كامل تحقق يافت ودر رابطه با بودجه EPS درسال مالي مورد گزارش، اهداف و برنامه تعيين شده در ارتباط با مقدار توليد 94 درصد ومبلغ فروش 86 درصد محقق گرديد. ضمنا دررابطه با صادرات مقدار 26,569 تن انواع محصولات با پوشش 121 درصد از بودجه ارزي و 119 درصد از بودجه ريالي محقق گرديد و به لحاظ ارزشي به مراتب بالاتر از برنامه هاي پيش بيني شده حركت نمايد؛ به گونه اي كه عملكرد مالي شركت از بسياري جهات در كل تاريخ 52 سالة پاكسان يك ركورد محسوب مي گردد.

5- بيان برنامه ها وچشم انداز وضعيت شركت براي سال مالي آتي

با توجه به روند تغييرات روابط بين المللي كشور، و همچنين فضاي كسب و كار داخلي، پيش بيني مي شود سال پيش رو با رقابت شديد بازيگران عرصة توليد انواع مواد شوينده و بهداشتي همراه باشد. لذا مهمترين برنامه هاي پاكسان بر محور حفظ سهم موجود در بازار در درجة اول و كسب سهم از ساير رقبا در گام هاي بعدي خواهد بود.

6- بيان ريسكهاي عمده شركت

مشروح ريسك هايي كه شركت در تحت موضوعات و محورهاي متعدد نرخ تسهيلات، نوسانات نرخ ارز، قيمت هاي مواد اوليه و نهاده هاي توليدي، تهديدات عوامل خارجي(بين المللي) و تغييرات ضوابط داخلي و قيمت هاي جايگزيني رقباي خارجي، مطرح بوده و در بخش هاي ديگر گزارش ها نيز بيان گرديده است .

سرمايه و تركيب سهامداران

سرمايه شركت در بدو تاسيس مبلغ 5 ميليون ريال (شامل تعداد 100 سهم، به ارزش اسمي هر سهم 50,000 ريال) بوده كه طي چند مرحله به شرح زير به مبلغ 135,000 ميليون ريال (شامل تعداد 135,000,000 سهم، به ارزش اسمي هر سهم 1,000 ريال) در پايان سال مالي منتهي به 1382.12.29 افزايش يافته است.

 

همچنين سهامداران داراي مالكيت بيش از يك درصد سهام شركت درپايان سال مالي منتهي به 1392.9.30 وتاريخ تاييد گزارش به شرح جدول زير است.

 

شركت از منظر بورس اوراق بهادار

وضعيت معاملات و قيمت سهام

شركت در تاريخ 1373.11.04 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه مواد و محصولات شيميايي با نماد شپاكسا درج شده و سهام آن براي اولين بار در تاريخ 1374.4.31 مورد معامله قرار گرفته است.

وضعيت سهام شركت طي 3 سال اخير به شرح زير بوده است:

 

رتبه كيفيت افشاء اطلاعات و نقدشوندگي سهام

 

جايگاه شركت در صنعت

شركت در صنعت توليد محصولات شوينده وبهداشتي فعاليت مي كند و شركت در بين شركتهاي فعال در اين صنعت با حجم فروش معادل مبلغ 3.461.542 ميليون ريال در رابطه با صابون, كفشوي و محصولات صنعتي در رده اول و دررابطه با پودر هاي شوينده در رده دوم قرار دارد. همچنين سهم فروش محصولات مختلف اين شركت از كل بازار داخلي و صادرات به شرح زير است:

 

سود قبل ازماليات طی ۵ سال گذشته و پيش بينی سال آتی

 

نمودار مقايسه اي کل مبلغ فروش محصولات طي 5 سال گذشته و پيش بيني سال مالي منتهی به 93.9.30

 

 

سود و زیان

 

ترازنامه


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 5 اسفند 1392برچسب:,
ارسال توسط هادی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 194
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 196
بازدید ماه : 747
بازدید کل : 11633
تعداد مطالب : 304
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1