مرگ خاموش در بورس
تحلیل بورس
تحلیل بورس ایران

در خبرهای روز جاری در بعد سیاسی بیشتر شاهد بازتاب سخنان برخی از مقامات آمریکا در خصوص بحث مذاکرات هسته ای و آن هم درباره شرایط حصول تفاهم نهایی بودیم که در این بین همچنان شاهد تأکید دوطرف بر مواضع قبل خود هستیم. البته هردو طرف بر تداوم مذاکرات تاکید دارند اما این شرایط می تواند به تدریج ریسک سرمایه گذاری در بورس را افزایش دهد .

در بعد اقتصادی امروز نوبخت از کاهش نرخ رکود اقتصادی کشور نسبت به پیش بینی ها خبر داد که این آمار توسط سازمان آمار کشور ارایه شده است از سوی دیگر خبرهای منتشر شده در رسانه ها از احتمال ابلاغ بودجه سال آتی کشور در روز های آینده حکایت دارد که به این ترتیب می توان انتظار داشت آیین نامه عملیاتی بودجه 93نیز توسط دولت تا پیش از اتمام سال جاری ابلاغ گردد که این مورد می تواند نوید دهند. رفع یک معضل مهم در کشور شود و همه بخش های اقتصادی تکلیف خود را از ابتدای سال جدید خواهند دانست که قطعا در نهایت به سود فضای کسب و کار در کشور خواهد بود .

همچنین در روز جاری بحث ابلاغ سیاست های کلی نظام در خصوص اقتصاد مقاومتی در رسانه ها همچنان بازتاب داشت و کارشناسان و مسئولین در حال تدارک زمینه های مناسب برای اجرای این سیاست هستند که چنانچه در حوزه عملی نیز این سیاست ها عملی گردد می توان به نتایج ملموس آن امید وار بود.البته این نتیجه گیری نیاز به گذشت زمان داشته و در کوتاه مدت نمی توان انتظار زیادی داشت.

با این وجود و در حالی که فضای نسبت آرامی را شاهد هستیم اما بازار سرمایه همچنان بی رمق است و نمی تواند روند عادی خود را حفظ نماید و روند معاملات و فضای بازار سرمایه نشان می دهد فعالان بازار سرمایه این روز ها بسیار حساس شده اند و ترس سرمایه گذاری در آنها افزایش یافته است این در حالی است که به اعتقاد اغلب کارشناسان سطوح قیمتی موجود در بسیاری از نماد ها بسیار ارزنده می باشد

امروز در گروه بانکی در اثر فشار عرضه ها تمامی نمادها با افت قیمت مواجه شدند و حتی اوراق تسه نیز که در روز گذشته توانسته بود با رشد قیمت مواجه شود در روز جاری کاهش قیمت را به ثبت رساند.

نفتی ها نیز در تداوم روند منفی خود که از روز گذشته مجددا آغاز شده بود روز جاری را نیز در درصد های منفی سپری کردند و همراه با کاهش حجم معاملات بازار در این گروه نیز کاهش حجم معاملات کاملا مشهود بود.

به گزارش بورس نیوز، گروه ساختمانی نیز که روز گذشته در درصد های مثبت قرار داشت امروز با کاهش قیمت مواجه شدد همچنین دارویی ها نیز با وضعیت مشابه نتوانستند به روند صعودی خود ادامه دهند.گروه پتروشیمی اما امروز در مقایسه با روز های گذشته و در مقایسه با سایر گروهها افت کمتری را تجربه کرد و حتی در برخی از نماد ها شاهد برتری تقاضا بر عرضه بودیم که این برتری تا پایان وقت نیز ادامه یافت.

گروه فلزی و معدنی نیز همچنان در درصد های منفی قرار دارند و با توجه به وضعیت موجود در بازار می توان نتیجه گرفت که در حال حاضر بازار سرمایه اعتقادی به کف قیمتی ندارد و به عبارت دیگر بورس بصورت رسمی هیچ کفی را برای خود قایل نیست چراکه اغلب تحلیل های چارتیستی را در خصوص کف حمایتی این روز ها با شکست مواجه می شوند و این خطر بزرگی برای بورس محسوب می شود. چراکه در این شرایط حتی حرفه ای های بازار نیز با اعتقاد به اینکه سهام شرکت ها در کف قیمتی قرار دارند اقدام به خرید سهام می کنند اما پس از گذشت یک روند بسیار کوتاه مدت و نوسانی مثبت مجدداً روند نزولی آغاز شده و در پایان منجر به شکسته شدن کف حمایتی مدنظر سرمایه گذاران می شود که نتیجه آن ثبت زیان مجدد می باشد به عبارت بهتر این روند شبیه به مرگ خاموش سرمایه ها در بورس است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 5 اسفند 1392برچسب:,
ارسال توسط هادی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 184
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 186
بازدید ماه : 737
بازدید کل : 11623
تعداد مطالب : 304
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1