نرخ خوراک پتروشیمی به مجمع تشخیص مصلحت می رود؟
تحلیل بورس
تحلیل بورس ایران
با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 92.12.03 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 283 واحد رشد به رقم 60471 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 519 واحد افزایش عدد 156104 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 338 واحد رشد به رقم 81325 واحد رسيد.

همچنین در این روز بانک پارسیان با 50 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل توسعه معادن و فلزات با 44 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2 واحد افزایش به رقم 766 واحد رسید.

در این شرایط امروز سهام ذوب آهن اصفهان با 0.84 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل پالایش نفت تهران با 0.62 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 1493 میلیارد ریال رسید.

شاخص شروع خوبی در اولین روز از هفته جدید داشت که برای آن دلایل مختلفی را می توان بیان کرد گفتنی است معاملات روز جاری در گروه های مطرح بازار امروز در مجموع بهتر از روزهای گذشته بود نکته جالبی که می توان به آن اشاره کرد این است که آن دسته از گروه هایی که کمتر رد پایی از حقوقی ها در آن ها دیده می شود هم در روزهای گذشته و هم در روز اخیر وضعیت بهتری را تجربه کردند از جمله شاخص ترین این گروه ها می توان به ساختمانی ها اشاره کرد. در این گروه امروز اکثر نمادها با رشد قیمت بکار خود پایان دادند و حتی صف های خرید قابل توجهی نیز در پایان در این نمادها دیده شد.

به گزارش بورس نیوز، گروه پتروشیمی که این روزها به عنوان مسبب افت بی سابقه شاخص و بازار سرمایه شناخته می شود همانظور که از پیش نیز پیش بینی کرده بودیم بعد از بازگشایی نمادها با حمایت حقوقی های خود نه تنها افت قیمت را تجربه نکردند بلکه شاهد رشد قیمت نیز در آنها هستیم نمادهای فارس و شازند امروز را نیز در درصد های مثبت سپری کردند. خبر مهم تر در خصوص این گروه اینکه شنیده می شود شورای نگهبان عقب نشینی دو سنتی مجلسی ها را در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی قبول نخواهد کرد که در این حالت چنانچه مجلسی ها بر نظر خود پافشاری کنند حل این اختلاف به عهده مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد بود که برخی اخبار حاکی از این است که مجمعی ها بر نرخ 10 سنت اجماع خواهند کرد. حال باید منتظر ماند و دید تحولات روزهای آینده در خصوص نرخ خوراک چگونه رقم خواهد خورد و آیا پای مجمع تشخیص مصلحت نظام به نرخ خوراک پتروشیمی ها باز خواهد شد یا خیر؟!

به گزارش بورس نیوز، در گروه پالایش اما امروز معاملات از رونق خوبی نسبت به سایر گروه ها برخوردار نبود ولی افت چشمگیری هم به ثبت نرسید اگر نگاهی به روند معاملات و خریداران در این گروه داشته باشیم به خوبی در می یابیم که حقوقی ها در این گروه در سمت خریدار طی روز های اخیر فعالیت خود را افزایش داده اند و این مسئله می تواند بیانگر این موضوع باشد که در آینده نه چندان دور روند جدیدی برای این گروه رقم خواهد خورد و بعید نیست در ابتدای سال آینده وضعیت متفاوتی را در گروه پالایشی شاهد باشیم.

در روند معاملات روز جاری خودرویی ها با توقف برخی از نمادها چندان معاملات پرحجمی را شاهد نبودیم اما معدود نمادهای باز این گروه با رشد قیمت مواجه شدند. در گروه بانکی همچنان حجم معاملات بالاست و عمده نمادها نیز با رشد قیمت مواجه شدند دارویی ها و سیمانی ها نیز امروز با رشد دست جمعی قیمت ها بکار خود پایان دادند.

اما در روزهای اخیر حجم گزارش های شرکت های بورسی با موضع پیش بینی سود سال آتی در حال افزایش است نکته مهمی که در فضای تمام این گزارش ها دیده می شود حفظ جانب احتیاط از سوی شرکت ها می باشد که چندان هم دور از انتظار نبود اما با این وضع می توان گفت در سال آینده و در سه ماهه ابتدایی سال یا شاهد پوشش های بالایی خواهیم بود یا تعدیل های پی در پی به وقوع خواهد پیوست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 3 اسفند 1392برچسب:,
ارسال توسط هادی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 275
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 277
بازدید ماه : 828
بازدید کل : 11714
تعداد مطالب : 304
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1