تحلیل بورس
تحلیل بورس ایران

به تعویق افتادن زمان فروش بلوک 33 درصدی بانک پارسیان و وجود متقاضی خارجی جهت خرید سهام شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو از جمله این شایعات به شمار می روند، از این رو در صدد آن برآمدیم تا صحت این اخبار و گمانه زنی ها را از مدیر عامل این مجموعه بزرگ خودروساز جویا شویم.

در همین ارتباط، هاشم یکه زارع در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این شرکت همواره اظهار داشته که در راستای اجرای سیاست های دولت مبنی بر بهبود وضعیت تولید و سودآوری صنعت خودرو، برنامه هایی جهت فروش سهام برخی از شرکت های بورسی تحت تملک خود در نظر دارد.

وی به برنامه فروش بلوک 33 درصدی بانک پارسیان اشاره کرد و در این ارتباط ابراز داشت: این برنامه یکی از اولویت های کاری "خودرو" به شمار می رود، به گونه ای که در حال انجام مذاکرات نهایی در این ارتباط می باشیم.

این مقام مسئول در ارتباط با شایعات منتشر شده پیرامون انتقال برنامه فروش بلوک بانک پارسیان به سال آینده تصریح کرد: هدف اصلی این مجموعه اجرای برنامه مذکور تا پایان سال جاری است به طوریکه تمام تلاش خود را در راستای فروش این بلوک طی سال جاری به کار می برد.

مدیر عامل شرکت ایران خودرو به برنامه های این مجموعه خودروساز به منظور اجرای سیاست های دولت اشاره کرد و گفت: به طور کلی این شرکت سیاست و نگرشی مبنی بر واگذاری شرکت هایی که از قابلیت فروش برخوردارند، در پیش گرفته که در همین راستا نیز مذاکرات متعدد و گوناگونی را انجام داده، به طوریکه این مذاکرات در نهایت با حضور متقاضی دارای شرایط معامله به نتیجه قطعی منجر خواهد شد.

یکه زارع در ادامه در خصوص فروش سهام "خگستر" تحت تملک شرکت ایران خودرو بیان کرد: تاکنون خریداران داخلی برای مشارکت در برنامه فروش سهام شرکت مذکور حضور یافته اند، اما متقاضی خارجی در این برنامه مشارکت نکرده است.

وی به برنامه های "خودرو" جهت فروش سهام شرکت های بورسی و غیر بورسی خود اشاره کرد و افزود: شرکت ایران خودرو تمام تلاش خود را جهت واگذاری سهام شرکت های تحت تملک خود به خریدارنی که از دانش و اطلاعات کافی در خصوص صنعت خودرو دارا هستند، به کار می برد تا وضعیت تولید و سودآوری شرکت های مذکور پس از واگذاری بیش از پیش بهبود یابد.

مدیر عامل ایران خودرو پیرامون مذاکره با خودروسازان خارجی گفت: شرکت ایران خودرو غیر از مذاکره و تلاش برای ادامه همکاری ها با خودروسازان فرانسوی، به دنبال انجام مذاکره با خودروسازان سایر کشورهای اروپایی است که در صورت نهایی شدن مذاکرات و حصول نتیجه قطعی، این موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.

یکه زارع در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز در خصوص برخی شایعات منتشر شده مبنی بر حضور بازرگانان آلمانی و نیز نمایندگان برخی شرکت های خودروسازی این کشور اروپایی برای انجام مذاکرات با شرکت ایران خودرو اظهار داشت: چنانچه خودروسازان آلمانی در هیأت مذکور حضور داشته باشند، قطعاً برای انجام مذاکرات با آنان وارد عمل خواهیم شد. هرچند که شرکت بنز همچنان شریک تجاری ایران خودرو می باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط هادی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 162
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 164
بازدید ماه : 715
بازدید کل : 11601
تعداد مطالب : 304
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1