امتیاز مثبت ۰ حرفه ای های بورس چگونه پیش بینی می کنند؟
تحلیل بورس
تحلیل بورس ایران

سرعت تحولات در بازار سرمایه چنان افزایش یافته که اگر سهامدار شرکتی بخواهد برای کسب اطلاع از وضعیت شرکتی که سهام آن را در اختیار دارد یا قصد خرید آن را دارد، اقدام کند، حداقل باید 4 ماه انتظار بکشد تا گزارش های مالی سه ماهه شرکت منتشر شود.

بر اساس این اطلاعات نیز تنها می تواند بر مبنای الگوی ادامه روند موجود یا افزودن گمانه هایی در این روند، آینده شرکت را با درصد خطای قابل اعتنایی پیش بینی کند که معمولا هر بار، سهم برخی عوامل غیر واقعی تشخیص داده شده و پیش بینی صورت گرفته با واقعیت، فاصله بسیار دارد.

به گزارش خبرآنلاین، این روزها حرفه ای های بازار برای گریز از این تله بازار، به بررسی روند عرضه ها، روند تولید و جحم و ارزش معاملات شرکت هایی که توامان در بورس سهام و کالا فعال هستند، اقدام کرده اند.

چرا که این بررسی با وضوح بیشتری آینده مالی شرکت ها را نمایان می سازد.

به عنوان نمونه اگر روند حجم عرضه ها و فروش های یک شرکت فولادی طی یک ماه بررسی شود و نیز میزان استقبال متقاضیان محصولات فولادی در این مدت ارزیابی شود، با افزودن عواملی همچون سیر قیمتی محصول در بازار و دیگر عوامل تاثیرگذار بر روند تولید شرکت، می توان تصویر به نسبه واقعی از گزارش های مالی آتی شرکت به دست آورد.

با افزودن روندهای حاکم بر محصولات بورس های کالایی جهانی این پیش بینی، واقعیت بیشتری به خود می گیرد.

لذا با لحاظ این آمار که 64 درصد حجم معاملات بازار سرمایه طی سال گذشته در بورس کالا رقم خورده و تنها 24درصد آن در بورس سهام به ثبت رسیده، دیگر باید پذیرفت که رخدادهای بورس کالا باید مقدم بر تحولات بازار سهام مورد ارزیابی قرار گیرد، کاری که این روزها موجب شده تا حرفه ای های بازار سهام با تکیه بر آن گوی سبقت را از غیرحرفه ای های بازار بربایند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط هادی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 590
بازدید کل : 11476
تعداد مطالب : 304
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1