صبحانه کاری یا سرکاری!!!
تحلیل بورس
تحلیل بورس ایران
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 92.11.16 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 746 واحد افت به رقم 61537 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1648 واحد کاهش عدد 155626 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 956 واحد کاهش به رقم 82214 واحد رسيد.

همچنین در این روز خدمات انفورماتیک با 11 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل بانک پاسارگاد با 72 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 33 واحد افت به رقم 771 واحد رسید.

در این شرایط امروز گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی با 0.11 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل پتروشیمی مارون با 6 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 1329 میلیارد ریال رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، شاخص امروز را هم با افت 956 واحدی به پایان برد تا به این ترتیب مجدداً شاخص را در محدوده 82 هزار واحد مشاهده کنیم. که در این افت مجدداً شاهد همگرایی تمام گروهای بورسی بودیم لذا در این گزارش قصد نداریم چندان به روند تابلو معاملات بپردازیم.

قصه این روزهای بازار سرمایه یادآور این بیت شعر از محمود فرخ می باشد که گفته:

وفا به وعده نکرد از هزار یک، آری

هزار وعده ی خوبان یکی وفا نکند

بله در حالی که طی روزهای گذشته مسئولین از تعامل با بازار سرمایه در خصوص نکات حساسی چون نرخ خوراک پتروشیمی ها و حق انتفاع معادن خبر داده بودند خروجی کار چیز دیگری بود که بی شک دلیل اصلی ارزش شاخص بورس در مدت اخیر و به خصوص روز جاری تلقی می گردد و به احتمال فراوان در هفته آتی نیز همین روند را تجربه خواهیم کرد. این رخداد درک تازه ای از تعامل را در ذهن فعالان بازار سرمایه قرار داد. پس توصیه می کنیم از این پس در هر مقطع دولتی ها از تعامل خبر دادند برای درک آن این روزها را از یاد نبرید.

اما دسته دیگری از وعده خوبان که وفا نشد وعده حمایت حقوقی ها از بازار سرمایه بود. حقوقی ها که این روزها بدجوری ناپرهیزی می کنند و مدام مشغول صرف صبحانه کاری با مسئولین بورسی هستند و تنها هزینه صبحانه آن روی دست شرکت بورس مانده و معلوم نیست کاری بوده یا سرکاری چون تا الان در بازار آثاری جز عرضه بیشتر از آن بیرون نیامده است. پیشنهاد می کنیم که ما را به خیر شما امید نیست لطفاً شر مرسان زیرا همین شرکت هایی که سهام خود را در قیمت های بالا به مردم فروخته اند حالا حاضر به خرید آنها در 30 درصد پایین تر نیستند وا عجبا ! با وجود این همه تأکید حجم معاملات همچنان تعریفی ندارد و به نظر می رسد باید مواظب گل به خودی، خودی ها هم باشیم.

مطلب آزار دهنده دیگری که این روزها در بازار سرمایه دیده می شود عملکرد حقیقی ها بازار می باشد این دسته از فعالان بازار سرمایه نیز انگار به تیشه به جان ریشه خود افتاده اند و هیچ تحلیلی را مد نظر قرار نمی دهند واقعاً چرا گروه های دیگری مانند بانکی ها و خودرویی ها و سیمانی ها و دارویی ها این روز ها باید افت کنند به نظر شما نرخ خوراک یا بهره مالکانه معادن چه تأثیری بر عملکرد گروه های مذکور دارند جالب اینکه مخابرات و نمادهای دیگری هم از این دست این روزها حال خوشی ندارند اما در مقابل وقتی که بورس روند صعودی دارد این شرایط دیده نمی شود و تنها شاهد رشد گروه هایی هستیم که حق رشد دارند. اگر وضع اینگونه به خواهد ادامه یابد سهامدران می توانند با دریافت برگه سهام خود از آنها برای خانه تکانی شب عید استفاده کنند بگذریم که این نیز بگذرد.

به گزارش بورس نیوز، با گسترش سرطان وار افت به تمامی گروه های بورسی امید داریم هرچه زودتر مسئولین دین خود را به این بازار که در روزهای سخت توانست حربه ای باشد برای نشان دادن رونق اقتصاد کشور به کشور های خارجی و منتقدان داخلی ادا کنند وگرنه تتمه اعتمادی هم که باقی مانده از دست خواهد رفت و باید بزودی فاتحه این بخش در حال احتضار از اقتصاد کشور را نیز باهم بخوانیم. زیرا کسی برای این مرده گریه نمی کند!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 16 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط هادی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 216
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 218
بازدید ماه : 769
بازدید کل : 11655
تعداد مطالب : 304
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1