توجه توجه! دوران نقاهت بزودی تمام می شود
تحلیل بورس
تحلیل بورس ایران

اگر قبول داشته باشیم که همچنان وضعیت بورس به دوران رونق خود بازنگشته باشد و یا به عبارت دیگر وضعیت فعلی را دوران نقاهت بدانیم طبیعی است که این دوران تا بهبودی کامل اندکی با کندی و نوسان همراه باشد. البته بحث بودجه 93 که هم اکنون مجلس شورای اسلامی در حال بررسی آن است نیز از جمله مباحثی است که به شدت مورد توجه فعالان بازار سرمایه می باشد. لذا هرگونه احتیاط از این نظر نیز کاملاً طبیعی است. اما در خصوص گروه بانکی وضعیت متفاوت است این گروه به لحاظ بنیادی علی رغم وجود تحریم ها شرایط عادی را سپری می کند ولی در گروه خودرویی ها وضعیت اندکی متفاوت است چراکه این گروه اگر چه وضعیت بنیادین قابل قبولی ندارند اما اخبار پیرامونی آنها حکایت از دور نمای روشن دارد از همین رو شاید بتوان گفت خودرویی ها به علت حواشی و شایعات پیرامونی اندکی حساس تر از مابقی گروه ها هستند و شاید به همین دلیل است که صف های خرید و فروش در این گروه بسیار شکننده و غیر قابل اعتمادند. به عنوان مثال امروز تالارنشینان شایعه به تعویق افتادن فروش بلوک پارسیان ایران خودرو به سال 93 را شنیدن که این شایعه بطور غیر رسمی تکذیب شد. در خصوص گروه خودرویی جالب است بدانید که برخلاف روز گذشته بیشترین حجم عرضه در پایان به نمادهای این گروه تعلق گرفت.

گفتنی است امروز روند معاملات در دو گروه خودرویی و بانکی که روز گذشته شاهد رشد تقاضا و متعاقب آن رشد قیمت بودیم به کلی تغییر کرد و اکثر نمادهای این دو گروه با افت قیمت بکار خود پایان دادند که البته با توجه به حجم معاملات چندان جای نگرانی نیست خاطر نشان می شود نماد ایران خودرو و بانک صادرات امروز بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند. به گزارش بورس نیوز گروه فرآوردهای نفتی و پترو شیمی ها نیز امروز جملگی در درصد های منفی مورد معامله قرار گرفتند تا شاید برای کسانی که قصد سرمایه گذاری در آنها را دارند و هنوز به جمع بندی بین ریسک و بازدهی سرمایه گذاری نرسیده اند یک فرصت دیگر داده شود.

در معاملات امروز گروه دارویی و قندی ها نیز هرچند عمدتا با افت مواجه بودند اما شرایط به نسبت بهتری را تجربه کردند سیمانی ها و فلزی ها نیز وضعیتی کم و بیش مطابق با گروه های مذکور داشتند . در مجموع می توان گفت امروز نیز بخش عمده ای از سرمایه گذران بازار سرمایه با افت ارزش سبد سهام خود بطور متوسط3 درصد مواجه شدند که امید می رود در روزهای آینده شرایط عمومی بازار سرمایه بهتر شود و یک نکته مثبت که می توان به آن اشاره کرده حفظ سطح حجم معاملات در روز جاری بود که خود می تواند بیانگر اعتقاد فعالان بازار به بهبود شرایط باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 13 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط هادی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 218
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 220
بازدید ماه : 771
بازدید کل : 11657
تعداد مطالب : 304
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1