مرهمی بر زخم سهامداران
تحلیل بورس
تحلیل بورس ایران

امروز در گروه بانکی شاهد برتری سمت تقاضا بر عرضه بودیم در این گروه که بطور نسبی در روزهای گذشته افت کمتری را شاهد بودیم همچنان حجم معاملات در حد قابل قبولی است و این مسئله می تواند بیانگر رشد ارزش سهام شرکت های این گروه در روزهای آتی باشد این احتمال برای نماد بانک صادرات قوی تر می باشد. برخی اخبار غیر رسمی از وجود تعدیل در این نماد حکایت دارد.

در گروه پتروشیمی هم معاملات عمدتاً در درصدهای مثبت دنبال شد البته در نماد "فارس" در دقایق پایانی افت جزیی قیمت به ثبت رسید. هرچند قرار است از امروز بررسی بودجه 93 در صحن علنی مجلس آغاز شود ولی تا این لحظه هنوز خبر چندانی از این قضیه منتشر نشده است و اخبار این بخش بیشتر معطوف به اظهار نظرهای کارشناسان و نمایندگان مجلس در خصوص اجرای فاز دوم طرح تحول اقتصادی بود. البته برای رسیدن به موضوعاتی که برای بازار سرمایه مهم تلقی می شود باید منتطر گذشت زمان بود تا نوبت به بررسی آنها نیز در مجلس برسد.

همانطور که اشاره شد در گروه خودرویی هم امروز در مجموع شاهد بهبود شرایط بودیم تا جایی که بطور کاملاً محسوسی تقاضا افزایش یافت. مهمترین تحول درباره این گروه حرف های پژویان رئیس مستعفی شورای رقابت بود وی تأکید داشت که برخی جریانات همچنان به دنبال افزایش قیمت خودرو هستند شاید این موضوع مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفته و انگیزه آنها را برای سرمایه گذاری در این گروه به طمع رشد قیمت آینده افزایش داده است.

در مجموع امروز از 289 نمادی که مورد معامله قرار گرفتند 139 نماد با رشد قیمت بکار خود پایان دادند و بنابراین می توان گفت که حمایت صورت پذیرفته تقریباً این بار ابعاد گسترده تری داشته و توانسته محرک خوبی برای بازار باشد البته نباید کار به همینجا متوقف شود چراکه برای بازگشت اعتماد تدابیر اعمال شده باید در طول زمان ادامه داشته باشد. نکته مثبت دیگر در روند روز جاری بهبود حجم معاملات بود که این موضوع نیز نوید دهند کاهش ترس سرمایه گذاران می باشد. در پایان می توان گفت با توجه به تحولات روز جاری، فردار روز سرنوشت سازی خواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 8 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط هادی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 285
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 287
بازدید ماه : 838
بازدید کل : 11724
تعداد مطالب : 304
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1