بورس به فقط شایعات منفی واکنش نشان می دهد
تحلیل بورس
تحلیل بورس ایران

حسین خزلی خرازی دبیرسابق کارگزاران بورس در خصوص رفتارهای نوسانی اخیر بازار گفت: ما هیچ خبر بد بنیادین سیاسی و اقتصادی دربازار نداریم، ولی بازار در هفته گذشته منفی بود و من متأسفم برای بازاری که شایعات روی آن تاثیر می گذارد. چرا شایعه عوض کردن مدیری که به بازار سرمایه خدمت کرده باید 30 تا 40 هزار میلیارد تومان در یک هفته، ارزش بازار ما را پایین بیاورد؟
خرازی همچنین این پرسش را مطرح کرد که چرا اخبار رسمی خوب مثلاً پس گرفتن امضاء تحریم ها توسط سنای آمریکا و اجرایی شدن توافق ژنو از 30 دی ماه روی بازار ما اثر نمی گذارد ولی شایعات بی اساس تأثیر می گذارد؟
این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به پرسش خبرنگار اکونیوز که چه افرادی به دنبال منفی کردن بازار هستند، گفت: افرادی با شایعات عجیب و غریب به دنبال منفی کردن بازار هستند تا منافع خود را از آشفته کردن بازار به دست آورند و سوال مهم این است که  چرا دستگاه های نظارتی و سازمان بورس واکنشی نشان نمی دهند؟
به نظر من کسانی که بازار را مختل و آشفته می خواهند شناخت کافی از بازار سهام دارند و می دانند پرونده هسته ای به نقاط خوبی رسیده ، بودجه و نرخ گاز و سنگ آهن هم نهایتا به نتیجه خوبی می رسد و لذا برای اینکه سهام ارزنده را با قیمت پایینی خریداری کنند این قبیل شایعات بی اساس را مطرح می کنند. این سودجویان می دانند که فقط در یک بازار منفی می توانند به هدف خود برسند وگرنه تا یک ماه دیگر سهمی به آن ها نخواهد رسید و تا مجمع سال آینده باید صبر کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بازار ما تحت تآثیر اخبار بد سیاسی و اقتصادی نباشد از بهمن ماه  تا خرداد ماه سال آینده، ما شاهد رشد بورس خواهیم بود مگر این که افرادی بخواهند برای خرید ارزان تر سهام بازار را با شایعات منفی کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 29 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هادی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 281
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 283
بازدید ماه : 834
بازدید کل : 11720
تعداد مطالب : 304
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1